Monday, September 17, 2012

Papaya organic

Setiap hari saya akan meruangkan masa selama 1 jam untuk aktiviti berkebun di halaman rumah.

Dengan berbekalkan decanter cake dan EFB dari kilang sendiri saya jadikan baja organic untuk tanaman saya.

Antara tanaman yang sedang membuahkan hasil adalah.

1. Papaya
2. Nenas
3. Mangga apple
4. Serai
5. Pandan
6. Rambutan
7. Limau kasturi
8. Limau madu.

Sambil  berkebun dapat juga bersenam dan mengeluarkan peluh.

Yang paling best sekali ramai juga pekerja yg meminta benih tanaman saya.

Semasa saya beru perpindah ke sini halaman rumah hanya ditanam dengan bunga dan tanaman hiasan bagi mengawal tebing tidak lama lagi dapat makan buah buahan. Yang pastinya buahan ini tidak dapat saya habiskan sendiri, bolehla dibagi kepada staff dan pekerja.





No comments:

Post a Comment